خطبه های نماز جمعه مورخ 96/5/20

۱۳۹۶/۵/۲۱

حجت الاسلام علی اکبر رشید زاده، امام جمعه موقت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهر در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: توجه به عهد بستن با خدا و مردم یکی از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، عدم تعهد و پای بندی به عهدها امروز به یک مشکلی تبدیل شده که بسیاری از پرونده های قضایی را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: تعهد در برابر زنان نیز یکی از عهدهایی است که باید به آن توجه کرد، اگر مردان بتوانند خانواده ها را به درستی مدیریت کنند هیچ گاه مشکلی پیش نخواهد آمد.

امام جمعه موقت رباط کریم یادآور شد: پای بند نبود به عهدها در کار یکی از علل شکست افراد است، در واقع دود عدم پای بندی به تعهدات به چشم افراد خواهد رفت.

خطیب موقت جمعه رباط کریم با اشاره به حرکات ناجوانمردانه اسراییل در منطقه آسیا، ابراز کرد: دشمنان اسلام می خواهند اسراییل را بزرگ کنند اما خدای متعال در جنگهایی بین این رژیم و مردم فلسطین همواره ملت فلسطین را پیروزمیدان کرده و انشالله این پیروزی ها ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رشید زاه با تأکید بر اینکه مردم جهان دیگر اعتباری برای آمریکا قائل نیستند، خاطرنشان کرد: در مراسم تحلیف رییس جمهور بسیاری از کشورهای دنیا حضور داشتند و این نشان از اعتماد مردم دنیا به ایران و حرکت آنها در جهت آزادگی است، آنها دیگر آمریکایی ها را نمی خواهند و برای این است که از ایران به عنوان کشور مستقل حمایت می کنند.

وی به برخی از اولویت های دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری باید تلاش کند و سر و سامانی به بخش اقتصاد کشور بدهد.