خطبه های نماز جمعه مورخ 95/12/20

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

حجت الاسلام والمسلیمن علی اکبر رشید زاده، امام جمعه موقت شهر رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجوی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزارشد، با مهم توصیف کردن کمک با خلق الله، اظهار کرد: یاری کردن مردم از سوی مومنان بسیار مهم است و سبب می شود تا هیچ فقیری در جامعه وجود نداشته باشد، امام علی(ع) در تمام روزها و شب های عمرشان فقرای جامعه آن زمان را همراهی می کردند و سعی در بخشش در زندگی اشان داشتند، در حقیقت ایشان یک الگوی مناسب در زندگی ما هستند.

وی افزود: باید مراقب بود تا وسوسه های این دنیا انسان را نسبت به دیروز حریص نکند و عطش مال و ثروت دنیا را در او نیافزاید.

امام جمعه موقت رباط کریم با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات مادر حضرت عباس(ع) بر نقش مهم مادران شهدا در کشور تأکید کرد و ادامه داد: در تقویم ما این روز به تکریم از مادران شهدا نام گذاری شده است، از خانواده های شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم همه این شهدا قدردانی می کنیم چرا که فرزندانشان را در راه انقلاب و اسلام فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رشید زاده ابراز کرد: روزهای جنگ جوانان رشیدی از کشور برای دفاع از وطن به میدان نبرد رفتند و رشادت کردند، آن ها از جانشان گذشتند و فداکاری کردند تا وجبی از این آب و خاک به دست دشمنان نیفتد، اگر امروز ما با آمریکایی ها و رژیم غاصب صهیونیستی دست دوستی بدهیم به شهدا و آنهایی که در این راه جان داده اند خیانت کرده ایم.

امام جمعه موقت رباط کریم بیان کرد: آمریکایی ها حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند، کودکان معصوم را به شهادت می رساندند و از داعش حمایت می کنند، این آمریکایی ها نمی توانند انسان های خوبی باشند.

امام جمعه موقت رباط کریم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به به فرارسیدن ایام انتخابات، تأکید کرد: آنهایی در این راه قدم می گذارند باید آگاهانه در انتخابات حضور پیدا کنند و مردم نیز حضور حداکثری داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه چندسالی است که فرهنگ چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی مبدل گشته، این یک فرهنگ غلط است و نباید مردم به خود آسیب بزنند،باید مراقب فرزندانمان باشیم تا صدمه ای به آن ها وارد نشود و شیرینی ایام نو به تلخی تبدیل نشود.