خطبه های نماز جمعه مورخ 95/11/8

۱۳۹۵/۱۱/۹

حجت السلام والمسلمین رشید زاده امام جمعه موقت شهرستان رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه که در حضور خانواده معظم شهدا، بسیجیان، نیرو های مسلح و حضور پر شور مردم در مصلی رباط کریم برگزار شد ابراز داشتند:
صبر از عوامل مهم در زندگی است و بسیار امر مهمی در آرامش انسان است؛ ما انسان ها باید حتی در زمان از دست دادن عزیزانمان هم باید صبر داشته باشیم و با صبر می توانیم دوباره به زندگی گذشتیمان برگردیم .
نمونه بارز صبر حضرت ایوب(ع) است. ایشان صبر بسیار زیادی داشتند، ایشان همه امکانات و حتی فرزندانشان را از دست دادند، به بدترین مریضی ها دچار شدند ولی خدواند متعال فرمود: ایوب بنده خوب من است، من عیوب را صبور دیدم .
صبر در قرآن و روایات بارها آمده است و امر بسیار مهمی است، انسان صبور در اکثر کار ها موفق می شود.
در ادامه ایشان حادثه آتش سوزی پلاسکو را به تمامی هم وطنان تسلیت گفتند و فرمودند: این حادثه سبب شهادت تعدادی از اتش نشان های غیور شد و این حادثه بسیار دردناک بود ولی اوج ايثار و شجاعت آتش نشان ها را نشان داد ولی خانواده این شهدا هم داغدار شدند که ان شاء الله خداوند به این خانواده ها هم صبر بدهد.
این حادثه چند چیز را نشان داد: اولین چیز وحدت است، مردم ایران نشان دادند که هیچ وقت پشت یکدیگر را خالی نمی کنند . روحیه بسیجی، مقاومتی ، ایثار و شجاعت را به جهان نشان دادند. نکته دوم پیشگیری بهتر است، این حادثه یک هشدار بود برای تمامی کشور، ما مردم نباید فقط به فکر منابع شخصی باشیم ، باید اول ایمن سازی کنیم تا دیگر این گونه حادثه ها رخ ندهد، این حادثه بیش از 1500میلیارد تومان خسارت زده این پول کمی نیست ، در دوره ای که کشور دچار تحریم است و بحران مقدار زیادی از تولیدات را از بین برده تعداد زیادی کارگر بیکار شده اند. تعداد زیادی تولیدی از بین رفته است پس ما باید ایمنی ایجاد کنیم، مردم اگر کمی از سود خود را برای ایمنی خرج کرده بودند دیگر چنین خسارتی به وجود نمی آمد. متأسفانه ما در دیگر جاها هم نمی خواهیم ایمنی را رعایت کنیم. خودرو سازان ما کی می خواهند بیدار شوند؟ 11هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در 10 ماه گذشته کشته شده اند، هر چند خود مردم هم باید رعایت کنند! چرا گوش به حرف های پلیس نمی دهیم ؟ شاید در این 11 هزار نفر چند دانشمند می توانست وجود داشته باشد!
ایشان از مردم خواستند اول به فکر ایمنی باشند تا بعد پلیس به فکر پیشگیری باشد تا این مشکلات پیش نیاید. در همین شهرستان ، در پرند هم ساختمان هایی هستند که وضعی شبیه ساختمان پلاسکو دارند. ایشان در ادامه از کسانی که این ساختمان ها را می سازند و کسانی که در آنها زندگی می کنند خواستند ساختمان های خود را به کمک نیروی های اتش نشانی و دیگر ارگان های مرتبط ایمن سازی کنند.
ایشان در پایان فرا رسیدن دهه مبارک فجر را به همه مردم تبریک گفتند و 3 ویژگی انقلاب را مردمی بودن نظام، اسلامی بودن این انقلاب و رهبری دینی و انقلابی دانستند.