در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبرى و انتخابات مجلس شوراى اسلامى

۱۳۹۴/۱۱/۲۹

فرازی از نور
در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبرى و انتخابات مجلس شوراى اسلامى
حضرت امام خميني‏(ره) :به «وفادار به اصل ولايت فقيه» راى دهيد، نه آن‏كه در او احتمال انحراف و خيانت مى‏ رود‏.
********** اهميت انتخابات‏
يكى از امور مهمه‏اى كه امروز همه ما و همه كشور به آن مبتلا هستيم، قضيه انتخابات است. انتخابات از امورى است كه در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد و بالاترين نقش است. انتخابات، سرنوشت (شما) را تعيين مى‏كند. يك امرى كه سرنوشت آحاد ملت در دست او است. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است و انتخابات براى تأثير سرنوشت شما ملت است.هدف از انتخابات در نهايت، حفظ اسلام است.
**********تكليف الهىِ «دخالت در امور سياسى»
در اين حكومت اسلامى، دخالت در امور سياسى سالم و اجتماعى يك وظيفه است.وظيفه آحاد ملت است كه در آن دخالت كند، مربوط به يك قشرى، دون قشرى نيست، همه بايد در اين دخالت بكنند.
همه مسؤوليم؛ على‏السواء مسؤوليم. همه بايد مردم را دعوت كنيم به اين‏كه در انتخاب بى‏تفاوت نباشند؛ بروند در پيش صندوقها، رأى بدهند. نگوييد كه ديگران رأى مى‏دهند؛ من هم بايد رأى بدهم، تو هم بايد رأى بدهى، آن روستايى هم كه در كنار مزرعه خودش كار مى‏كند، بايد رأى بدهد؛ تكليف است؛ اين يك تكليف الهى است.
ما مكلفيم به اين‏كه در امور دخالت كنيم، ما مكلفيم در امور سياسى دخالت كنيم؛ مكلفيم شرعاًبايد همه وارد بشوند، اين يك تكليف است، حفظ اسلام يك تكليف شرعى است براى همه ما. حفظ مملكت توحيدى يك تكليفى است براى همه قشرهاى ملت كناررفتن خلاف تكليف است، خلاف مصالح اسلام است.
**********ثمرات حضور مردم در صحنه انتخابات‏
حضور شما مردم عزيز و مسلمان در صحنه است كه توطئه‏هاى ستمگران و حيله‏گران تاريخ را خنثى مى‏كند. حضور شما در صحنه است كه گرد يأس و درماندگى بر چهره‏هاى منافقين و متحدان بى‏آبرويش مى‏پاشد، حضور شما مردم شجاع و با ايمان است كه خط اصيل اسلام را بر ايران و به اميد خدا بر جهان حاكم خواهد نمود. همين حضور است كه موجب اين است كه اين انقلاب آسيب نبيند. تا (ملت) در صحنه حاضرند، اين كشور آسيب نخواهد ديد، و لو هر چه حالا فساد بكنند، هر چه كارهاى خلاف بكنند.
خداى تبارك و تعالى از اول با شما بوده است و مادامى كه شما در صحنه باشيد و ان‏شاء‏الله هستيد و خواهيد بود، خداى تبارك و تعالى شما را پشتيبانى مى‏كند و شما قوى خواهيد بود. من به همه شماها و به همه ملت ايران اطمينان مى‏دهم كه مادامى كه شما توجهتان به اسلام است و مادامى كه خودتان در صحنه حاضر هستيد، (پيروز مى‏باشيد).
**********لزوم حضور حداكثرى‏
شما چنانچه سطح رأيتان از زمان سابق خداى نخواسته كمتر بشود، بوقهاى تبليغاتى خارج و شكست‏خورده‏هاى فرارى به خارج خواهند گفت كه ايران از اسلام رو برگردانده و از جمهورى اسلامى رو برگردانده است و اين تبليغ در همه‏جا خواهد شد و اين ممكن است در دنيا پايه‏هاى اين جمهورى را سست كند و اين يك تكليفى است كه ما نگذاريم اين نهضت و اين انقلاب سست بشود تا آن‏كه به آن پيروزى نهايى برسد و اسلام و احكام قرآن به همه معنا، در اين كشور پياده بشود.
**********لزوم توجه به ملاك و ميزان دينى در انتخاب اصلح‏
وصيت من به ملت شريف آن است كه در تمام انتخابات، چه انتخاب رئيس جمهور و چه نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و چه انتخاب خبرگان براى تعيين شوراى رهبرى يا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصى كه انتخاب مى‏كنند، روى ضوابطى باشد كه اعتبار مى‏شود. ممكن است كه در بين بعضى از اين افراد، يك اشخاص منحرفى باشند و اين اشخاص منحرف اسباب اين بشوند كه به انحراف كشيده بشوند. بايد فكر كنند، دنبال كنند، بررسى كنند، يك اشخاصى كه مؤمن به اين نهضت هستند و همه مورد نظرشان است و مى‏خواهند هم انجام بدهند. اشخاص را هم ملاحظه سوابقشان را بكنيد كه قبل از انقلاب چه بوده‏اند، در حال انقلاب چه بوده‏اند و بعد از پيروزى نسبى چه كردند و چه بودند. مسأله خوب‏بودن خود شخص است، نه اين‏كه از يك دسته خاصى باشد، نه اين‏كه اهل علم باشد، حزبى باشد، بازارى باشد، اينها ديگر شرط نيست، عمده موازين است كه قانون و اسلام تعيين كرده است.
1. مدافع اسلام ناب محمدى(ص)
مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگانى رأى دهند كه در قول و عمل، مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنج‏ديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه‏جو، اسلام پاك‏نيتان عارف و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدى صلى الله عليه و آله و سلم باشند و افرادى را كه طرفدار اسلام سرمايه‏دارى، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بى‏درد، اسلام منافقين، اسلام راحت‏طلبان، اسلام فرصت‏طلبان و در يك كلمه، اسلام آمريكايى هستند، طرد نموده و به مردم معرفى نمايند.
2. صددرصد معتقد و متعهد به اجراى احكام اسلام‏
كسانى را انتخاب كنند كه صد‏درصد مسلمان و معتقد به احكام اسلام و متعهد به اجراى احكام اسلام و مخالف با مكتبهاى انحرافى و معتقد به جمهورى اسلامى باشند.
3. معتقد و وفادار به ولايت فقيه‏
شخصى كه تعهد به اسلام دارد، اعتقاد به قوانين اسلام دارد، در مقابل قانون اساسى خاضع است و اصل صد و دهم ظاهراً كه راجع به ولايت فقيه است، معتقد است و نسبت به آن وفادار است، يك همچو شخصى را شماها خودتان انتخاب كنيد و گروههاى مردم را هم وادار كنيد كه يك همچو شخصى را انتخاب كنند و از تفرقه بپرهيزند.
4. بدون گرايش به شرق و غرب‏
رأى بدهيد به اشخاصى كه اسلامى هستند، متعهد هستند، چپى و راستى نيستند؛ براى ايران مى‏خواهند زحمت بكشند. اشخاصى را انتخاب كنيد كه براى اسلام، براى كشور منتج باشند، نافع باشند؛ خائن نباشند.بايد منتخبين شما اشخاصى باشند كه توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازيگر نباشند، به شرق و غرب توجه نداشته باشند؛ گرايش نداشته باشند به چپ و راست.
5. احتمال انحراف و خيانت در آنها نرود
بايد به اشخاصى كه احتمال انحراف در آنان مى‏رود رأى ندهند - چه احتمال انحراف عقيدتى، اعمالى و يا اخلاقى - كه به چنين اشخاص اعتماد نمى‏شود كرد و رأى به آنان موجب مسؤوليت خواهد بود.سرنوشت خودتان را به اشخاص امين بدهيد. سرنوشت خودتان را به اشخاصى كه محتمل است خيانت بكنند، ندهيد.
6. نترس‏
سعى كنيد مثل مرحوم مدرس را انتخاب كنيد، البته مثل مدرس كه به اين زوديها پيدا نمى‏شود، شايد آحادى مثل مدرس باشند، كسانى را كه انتخاب مى‏كنيد بايد مسائل را تشخيص دهند، نه از افرادى باشند كه اگر روس يا آمريكا يا قدرت ديگرى تشرى زد، بترسند، بايد بايستند و مقابله كنند.
7. دلسوز براى طبقه ضعيف‏
مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگانى رأى دهند كه طعم تلخ فقر را چشيده باشند. مردم آنهايى را بايد انتخاب بكنند كه مى‏شناسند كه به اين ملت، خدمتگزار است و دلش براى اين طبقه ضعيف مى‏سوزد.
8. داراى تخصص و اطلاع از ...
مجرد اين‏كه اين آدم يك آدم خيلى خوبى است، نمازش را اول وقت مى‏خواند و نماز شب مى‏خواند، اين براى مجلس كفايت نمى‏كند؛ مجلس اشخاص سياسى لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سياستمدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. بايد تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهورى اسلامى باشد، لكن اين مسائل هم باشد. در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد كشور باشد و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد.
در اين كميسيونهاى مجلس از - امور ارتشى و كشاورزى و اقتصاد و - همه‏چيز بحث مى‏شود، اينها بايد مطلع باشند. آنهايى كه در اين كميسيونها هستند، بايد اشخاصى در بينشان باشد كه عالم به اقتصاد باشد، عالم به امور كشاورزى باشد، عالم به امور ادارى باشد، عالم به مسائل جهانى باشد. مجلس مى‏خواهد ايران را در مقابل جهان اداره كند، مجلس يك چيزى نيست كه بخواهد ايران را در مقابل خودش درست بكند.
**********راه تشخيص و شناسايى مصداق منتخب اصلح‏
مردم با بصيرت و درايت و تحقيق، كانديداها را شناسايى كرده و به سوابق و روحيات و خصوصيات دينى سياسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمايند. مردم افرادى را كه تعيين مى‏كنند، بايد سعى در شناسايى آنها نموده و قبل و بعد از انقلابشان را در نظر بگيرند و بعد رأى دهند.
شناخت اين اشخاص يا با آشنايى به اعمال و رفتار آنان از زمان رژيم طاغوت تاكنون است و يا به معرفى روحانيون متعهد در شهرستانها يا اشخاص متدين موجه كه گرايش به چپ و راست يا دسته‏اى نداشته باشند. مشورت در كارها از دستورات اسلامى است و مردم با متعهدين و معتمدين خويش مشورت مى‏نمايند.اگر چنانچه اشخاص مطمئنى باشند كه آنها تشخيص بدهند، شهادت بدهند كه فلان آدم، جهات مختلفش همه خوب است، آن‏وقت مانعى ندارد كه كسى به‏واسطه تشخيص آنها و اطمينان به اين‏كه اين صحيح است، رأى هم به آنها بدهد، اما اين‏طور نيست كه كوركورانه انسان دنبال اين باشد كه ببيند كِيَك چه گفته؛ اين صحيح نيست، اين در اسلام نيست و در جمهورى اسلامى هم نبايد باشد.
(به هر حال) در تشخيص خودتان؛ اگر مى‏توانيد تشخيص بدهيد و اگر خودتان نمى‏توانيد، اشخاص متدين صحيح هستند، به آنها مراجعه كنيد كه آنها تشخيص بدهند. در تشخيص خوب و بد، اتكال به قول غير نكنيد، مگر اشخاصى باشند كه مورد اعتماد خودتان باشد صد‏در‏صد. اين‏را به مردم دارم مى‏گويم. بعد از اين‏كه مشورت كردند كه براى اسلام مفيد است، رأى دهند(، اما) اگر كسى مورد شك بود و يا اگر كسانى منحرف، خودشان را معرفى كردند، به آنها رأى ندهند.